Los juegos de simulación de sistemas

¿Cómo utilizar esta estragia en nuestras aulas?

Artículo: Los juegos de simulación de sistemas: un recurso didáctico necesario

2 responses to “Los juegos de simulación de sistemas

  1. Estaba pensando en juegos para poder hacer en el aula de forma cooperativa y se me ha ocurrido el siguiente:
    Cada alumno/a o grupo de alumnos/as serán una herramienta distinta, la meta es la construcción de un proyecto, por lo que se tendrán que poder de acuerdo con la función de cada herramienta y la secuenciación de todas ellas para poder llegar a la construcción adecuada y final de dicho proyecto.
    No se si es un juego de roll o de simulación de sistemas, pero es lo que se me ha ocurrido.

  2. Jo no ho tinc molt clar. He fet una enquesta para tutoria. A veure què us pareix:
    ETS RESPECTUÓS AMB ELS ALTRES?
    1. Quan arribe a un lloc salude a tothom (dic Hola! o Bon dia!)
    2. Quan vull parlar amb una persona que està parlant, m’espere que acabe la seua intervenció.
    3. Canvie el tema de la conversa quan no m’interessa o se m’acud una cosa que a mi em sembla més interessant.
    4. Demane perdó a una persona, si pense que alguna cosa que he dit pot haver-la ofesa.
    5. Pregunte a la persona, si la conec, com li va anar el dia o la setmana anterior la festa que va fer o la visita mèdica que va tenir.
    6. No trac algun tema de conversa que sé que a la persona li pot resultar incòmode (que estiga relacionat amb algun problema que tinga)
    7. No agafe res que no siga meu encara que m’ho trobe. Pense que a eixa persona, li pot fer molta falta.
    8. No intente passar davant si no em toca quan estic fent una cua.
    9. M’aparte en el carrer si estic parat quan passen d’altres persones i pense que estic destorbant-los.
    10. Sempre use per favor i gràcies. També amb la meua família.
    11. Si no són simpàtics amb mi jo tampoc ho sóc amb els altres.
    12. Si no em parlen, jo tampoc parle.
    13. Si estic molt enfadat, insulte, tot i que després demane perdó.
    14. Burlar-me de la gent no és res dolent, solament ho faig per a divertir-me.
    15. No considere que posar malnoms a les persones siga perdre el respecte.
    16. Si ve una persona nova al curs, no parle fins que no em parle.
    17. Quan entre en una classe procure deixar la taula i la cadira bé.
    18. Si veig un paper o un envàs a terra que si ha caigut a algú, l’arreplegue jo si crec que no s’adonat.
    19. Procure no ser pesat i tractar d’acaparar la conversa.
    20. Per a que els altres em respecte he de mostrar-me superior.
    21. Et ficaries a parlar i tractar de mediar entre dos amics que s’han enutjat per un malentés?
    22. Una persona de fora et pregunta com arribar a un lloc, li ho expliques amb paciència?
    23. Quan estàs compartint menjar a taula amb familiars o amics, agafes solament la part que creus que et correspon?
    24. Poses la música alta perquè pel dia no creus que li puga molestar ningú?
    25. Quan tornes a la nit a altes hores de la matinada intentes no fer massa soroll ni parlar massa alt perquè consideres que la gent està descansant?
    No sé. ????

Deixa un comentari

